Verkkokauppamme on avattu | "41 vuoden työ..."

Mannerlaukku.fi -verkkokauppaa edelsi 41 vuotta laukkumyyntiä myymälästä Porissa. Se jatkuu, mutta nyt uuden verkkokaupan tukemana!

Se on siinä!

Mannerlaukku avasi pitkään odotetun laukkujen ja nahkatuotteiden verkkokaupan Mannerlaukku.fi huhtikuussa. Sitä oltiinkin ehditty miettiä ja suunnitella jo pitkään. Tätä edelsi itse asiassa pitkä kivijalkakaupan historia, tarkalleen ottaen 41 vuotta.

41 vuoden lyhyt historia

Niin, yritys Manner-Laukku Ky on perustettu Porin torin viereen Nortamonkadulle 1980. Paikallinen suomalainen laukkumuoti ja kotimainen valmiste oli arkipäivää, mutta ulkomainen laukku se vasta oli luksusta, se oli harvinaista! Ihmiset kaipasivat uutta ja erilaista. Oma maahantuonti DDR:stä aloitettiinkin jo 1981, kotimaisten, usein Keikyässä tehtyjen laukkujen rinnalle, ja näin sai alkunsa "mannermainen" moderni uusi muoti. Tästä juontaa myös Mannerlaukun nimi!

Torin viereinen suosittu laukkumyymälä suljettiin 27 vuoden jälkeen syksyllä 2007 alkuperäisten perustajien eläköidyttyä, mutta toimintaa jatkoi 2008 helmikuussa Teljäntorin kauppakeskuksessa Miika Silfver. Miika oli ehtinyt olla töissä laukkuliikeessä jo nuoresta saakka, joten ala oli tuttu. Hän on perustajien lapsenlapsi, joten voidaan sanoa että 'veri vetää'! Teljäntorilla myymälä onkin ollut sitten jo 13 vuotta. Mutta nyt toiminta siis laajeni kerta heitolla verkkoon.

Korona

Teljäntori on oiva kauppapaikka kun ympärillä on aina ollut paljon muitakin yrityksiä saman katon alla naapureina, kahvilasta kenkäkauppoihin, ja sijainti Sokoksen ja Isokarhun naapurina on erinomainen. Laukkumyynti kehittyikin upeasti Teljäntorilla vuosina 2008-2019, mutta sitten tuli iso paha mörkö, eli korona. Tämä ikävä historiankirjoihin jäävä koronajakso romautti matkalaukkujen ja osittain muunkin kysynnän, mutta toi mukanaan myös jotain hyvää: verkkokauppaa oli alettu suunnittelemaan toden teolla, ja lopulta se sitten avattiin tänä keväänä!

Jo 2020 keväällä koronan alettua oltiin huomattu Facebookin seuraajien viestien ja yhteydenottojen kautta suuri kysyntä ja tarve verkkokaupalle. Facebookin kautta kyselyitä ja tilauksia tuli jopa päivittäin lockdownin aikana. Nyt kun verkkokauppa Mannerlaukku.fi on lopulta avattu, voidaan sanoa että olihan jo korkea aika! Työ on ollut toki iso.

Fiilikset kesän kynnyksellä 2021

Nyt kun asiakkaat ovat ottaneet verkkokauppamme omakseen ja pakettitoimituksia on ollut kivasti, voidaan sanoa että tästä on hienoa jatkaa, vaikka korona vaikuttaakin kaikkeen edelleen paljon. Niin, pitää kiittää asiakkaita tuesta ja tilauksista tässä vaiheessa.

Kesää ja helpottavaa epidemiatilannetta on hienoa nyt odottaa, kun ikävin ajanjakso lockdowneineen alkaa olla takanapäin. Matkailu alkaa pian orastaa, ja matkalaukkuja on kiva päästä tuulettamaan varastosta ja panna pakettiin ympäri Suomen!

Alamme seuraavaksi lisäämään verkkokauppaan matkalaukkuja, kannattaa tulla tutustumaan mallistoon ja uutuuksiin jos vanha matkalaukkusi kaipaa päivitystä. Saamme uusilla studiovälineillä kuvattua ensimmäiset matkalaukut sivuille lisättäväksi kesäkuun alkuun mennessä. Tulemme kesän mittaan tekemään paljon kilpailuja ja arvontoja, joten kannatta seurata meitä niin Instagramissa kuin Facebookissakin! (@mannerlaukku)

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 23.4.2021 alkaen.

Verkkokauppa

Mannerlaukku
Yrjönkatu 15
Teljäntori
28100 Pori

+358 50 3777006
info@mannerlaukku.fi
mannerlaukku.fi/
2168223-1


Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii luotettava ja helppo Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot. Painamalla Osta-painiketta hyväksyt Mannerlaukku -verkkokaupan yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Mannerlaukku
Yrjönkatu 15
Teljäntori
28100 Pori

+358 50 3777006
info@mannerlaukku.fi
mannerlaukku.fi/
2168223-1


Verkkokauppaan liittyvissä asioissa pyydämme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä sähköpostilla, tai verkkokauppamme yhteydenotto-lomakkeella. Mannerlaukun myymälä Porissa on avoinna ma-pe 10-17.00, la 10-14. Puheluihin vastataan aukioloaikojemme puitteissa. Mikäli emme osaa tai ehdi auttaa puhelimitse, otamme sinuun yhteyttä myöhemmin. 

Toimitustavat ja -kulut

Kaikki paketit (myös 'iso kirje') lähetetään luotettavina seurattavina Posti-lähetyksinä, ja samalla toimituskululla 5,90€ /tilaus. Eli riippumatta saman tilauksen pakettien koosta ja määrästä, toimituskulu on aina 5,90€. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut ja arvonlisäveron. 

Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Toimitusaika

Pyrimme mahdollisimman nopeaan tuotteiden toimitukseen päivittäin. Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-5 päivää (riippuu Postin nopeudesta, ja esim.viikonlopun vaikutuksesta). Keskimäärin arkena tuotteet tulevat muutamassa päivässä, viikonloppu voi lisätä pari päivää.

Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Samat tuotteet on myynnissä sekä myymälässämme Porissa että verkkokaupassamme. Mikäli ainoa tuote on samanaikaisesti myyty myymälästä, ilmoitamme asiakkaalle.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on hyvä ilmoittaa meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla).

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, KUITENKIN VÄHENNETTYNÄ verkkokauppamme palautuskustannus 3,90€ (poikkeuksena lisäkustannukset siitä, mikäli olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lisätiedot palautusehtoihin:

Voit palauttaa käyttämättömät tuotteet 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos tuote ei ole myyntikuntoinen, mutta tuote halutaan palauttaa, voidaan lisäksi periä tuotteen arvon alentumisesta aiheutuvat kulut; nämä arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Huom.! Kasvomaskeja ei voi palauttaa (hygieniatuote).

Palautusohjeet

Voit palauttaa tuotteet veloituksetta meille Manner-Laukun myymälään. Tuo mukanasi tilausvahvistus tulostettuna tai valmistaudu näyttämään se älypuhelimellasi.

Postin asiakaspalautus maksaa 3,90 €. Pidätämme maksun palautettavasta summasta. Huomaathan että jos olet valinnut maksutavaksi Klarna-laskun, palautusmaksu jää laskulla maksettavaksi.

Palautus sopimusnumerolla:

Erillistä palautustarraa ei ole. Pakkaa tuote huolellisesti, ja vie se lähimpään Postin palvelupisteeseen. Liitä pakettiin nimesi ja yhteystietosi. Anna kassalla Manner-Laukun sopimusnumero 658244. Muista pyytää Postilta kuitti asiakaspalautuksesta siltä varalta, että paketti katoaa tai rikkoutuu kuljetuksen aikana. Säilytä palautuskuitti aina siihen asti, että olet saanut hyvityksen. 

Palautus HELPOSTI-koodilla:

Voit halutessasi käyttää HELPOSTI-koodia -> posti.fi/palautapaketti (syötät alkuperäisen lähetystunnuksen JJFI-alkuinen koodi. Saamasi HELPOSTI-koodi merkitään yksinkertaisesti vaikka tussilla paketin päälle) Paketin voi jättää HELPOSTI-koodilla merkittynä mihin tahansa postin automaattiin tai postiin. Liitä paketin sisälle nimesi ja yhteystietosi.

Paketin sisälle voi tulostaa palautuslomakkeen asiakkaan saamasta Lähetysvahvistus-sähköpostista (palautuslomake ei ole palautuksen ehto, jos tulostamiseen ei ole esimerkiksi mahdollisuutta, mutta selkeyttää palautuksen sujuvuutta meidän päässä, sillä nimi ja yhteystiedot tulee kuitenkin paketin sisällä olla).

Hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Palautamme myös toimituksesta aiheutuneet toimituskulut, pidättäen kuitenkin palautusmaksun 3,90 €. Myymälään palauttamisesta emme peri palautusmaksua. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Palautettua tuotetta ei hyvitetä käteisenä myymälöissä.

Saat ohjeet palautukseen myös postipaketin mukana.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta ja/tai pakettia ei koskaan ole Postista tai automaatista edes noudettu, perimme 15 € posti- ja käsittelykuluja (kuluttajansuojalaki 6:14).

Tarkista toimitusosoite huolellisesti ennen tilauksen tekemistä

Ongelmatilanne: Virheelliset yhteystiedot tai toimitusosoite. Asiakas vastaa antamiensa tilaus- ja toimitustietojen oikeellisuudesta. Virheellisestä toimitusosoitteesta tai vääristä yhteystiedoista syntyvät ylimääräiset kustannukset (kuten noutamaton meille palautuva lähetys, uusi toimitus oikeaan osoitteeseen tms.) - näistä vastaa asiakas. Väärä toimitusosoite: Mikäli paketti on jo ehditty meiltä lähettää eteenpäin, emme valitettavasti voi jälkikäteen muuttaa ilmoittamaasi osoitetta. Posti yleensä palauttaa paketin takaisin meille, jos osoite-/yhteystiedot ovat olleet virheellisiä. Tässä voi kestää jonkin aikaa.

Huomioithan, että jos et pysty hakemaan pakettia annetun osoitteen mukaisesti, ilmoita siitä meille verkkokaupan asiakaspalveluun välittömästi, niin emme veloita noutamattoman paketin maksua (15€), vaan ainoastaan peruspalautusmaksun (3,90€).

Yksi mahdollinen syy virheellisiin osoitetietoihin: Verkkokauppamme/Postin järjestelmä ei tee tilauslomakkeelle vääriä toimitus- ja yhteystietoja asiakkaan puolesta, mutta automaattitäyttö saattaa täyttää rivejä: esim. jos olet Klarnan asiakkaana tehnyt aiemmin ostoksia muualla, tai sitten internetselain kuten Chrome voi täyttää rivejä automaattisesti. Asiakas kuitenkin vastaa osoitetietojen oikeellisuudesta, joten ne kannattaa aina tarkastaa hyvin ennen tilauksen viimeistelyä.

Muut ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.