Mannerlaukku
Yrjönkatu 15
Teljäntori
28100 Pori
+358 50 3777006
info@mannerlaukku.fi
mannerlaukku.fi/
2168223-1
Miika Silfver, info@mannerlaukku.fi
Manner-Laukku Ky:n asiakas- / markkinointirekisteri
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on verkkokaupan asiakassuhde.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on verkkokaupan asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä tilauksien hallinta ja käsittely. Tietoja voidaan käyttää toiminnan kehittämiseen sekä tilastollisiin tarkoituksiin.
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat:
Nimi
Osoite
Puhelinnumero
Sähköposti
Tilausten tiedot
Tilausten seurantakoodit
Yhteydenottolomakkeen viestit
Viestein tai puhelimitse käydyn, tilauksiin tai näihin liittyviin kyselyihin, tai muuhun oleelliseen palveluun kuten tuotekorjauksiin yms., liittyvät tiedot silloin kun auttavat palvelemaan paremmin ja täsmällisemmin.
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. tilausten yhteydessä.
Mikäli sinulla on tili ja kirjaudut sivustolle asetamme väliaikaisen evästeen, joka päättelee tukeeko selaimesi evästeitä vai ei. Tämä eväste ei sisällä henkilötietoa ja se poistetaan kun selainikkuna suljetaan.
Kun kirjaudut sisään asetamme useita evästeitä, jotka tallentavat kirjautumis- sekä näyttöasetuksesi. Kirjautumisevästeet poistetaan kahden vuorokauden kuluessa, näyttöasetuksiin liittyvät evästeet poistuvat vuoden päästä. Mikäli valitset “Muista minut” kirjautumisen yhteydessä, kirjautumistietojasi säilytetään kahden viikon ajan. Mikäli kirjaudut ulos, kirjautumiseen liittyvät evästeet poistetaan samassa yhteydessä.
Maksutapatoimittajamme Klarna käyttää sivustollamme evästeitä käyttäjäkokemuksen optimoimiseksi ja myyntiprosessin analysoimiseksi.*
*Klarna Bank AB (publ) (“Klarna”) uses cookies to recognize the user’s device for the purpose of providing personalized advertising of Klarna products the next time the user will browse a merchant website offering Klarna products, and for analytics purposes.
Persistent marketing and analytics cookies
These cookies contain a unique user ID which will enable Klarna to recognize the user’s device the next time that user returns to a merchant using Klarna’s services. These are persistent cookies, stored on the device for a period of up to 540 days as of the last interaction with Klarna, or until they are deleted and allow Klarna (i) to show personalized marketing of Klarna products, including credit promotions to the user, and (ii) to perform analytics of the user behaviour.
By connecting the unique user ID stored in the cookie on the device to the information Klarna has about the user, Klarna will be able to recognize the user of that device. The information Klarna collects through the cookies is not shared with any third party.
The user’s consent and revocation of consent
Setting cookies for marketing purposes is subject to the user’s consent, which will have to be obtained before the cookies are set on the user’s device. In addition, the web browser or device often allows the user to change the settings for the use of cookies. More information on how to adjust the settings can be found in the browser of device reference information, and on aboutcookies.org.
About Klarna
Klarna Bank AB (publ) is subject to Swedish Data Protection legislation, and is the data controller for the purpose of processing the personal data as described above. Klarna has a data protection officer and a team consisting of personal data experts. Klarna also has a customer service team handling questions relating to personal data. You are welcome to contact Klarna at dataskydd@klarna.se. Please visit www.klarna.com for more information about Klarna, and how Klarna processes personal data.
Tämän sivuston artikkelit voivat sisältää upotettua sisältöä (esimerkiksi videoita, kuvia, artikkeleita jne.). Toisilta sivustoilta tuodun upotetun sisällön avaaminen on verrattavissa siihen, että vierailija itse kävisi kolmannen osapuolen sivustolla.
Nämä sivustot voivat kerätä tietoa sinusta, käyttää evästeitä, upottaa kolmannen osapuolen seurantaevästeitä ja monitoroida vuorovaikutustasi upotetun sisällön kanssa, mukaan lukien vuorovaikutuksen seuranta jos ja kun olet kirjautunut käyttäjänä sivustolle.
Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille lukuunottamatta verkkokaupan tekniseen hallinnointiin liittyviä toimia (esim. palvelimen tai verkkokauppa-alustan hallinnointi).
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa). Oikeus omien tietojen poistoon ei koske sellaista henkilötietoa, joka meidän on säilytettävä ylläpidollisista, juridisista tai tietoturvaan liittyvistä syistä.
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä (”oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
Lisätietoa tietosuojasta saat sähköpostilla osoitteesta: info@mannerlaukku.fi
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 23.4.2021
alkaen.
Verkkokauppa
Mannerlaukku
+358 50 3777006
Yrjönkatu 15
Teljäntori
28100 Pori
info@mannerlaukku.fi
mannerlaukku.fi/
2168223-1
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksupalveluna toimii luotettava ja helppo Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.
Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot. Painamalla Osta-painiketta hyväksyt Mannerlaukku
-verkkokaupan yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Mannerlaukku
+358 50 3777006
Yrjönkatu 15
Teljäntori
28100 Pori
info@mannerlaukku.fi
mannerlaukku.fi/
2168223-1
Verkkokauppaan liittyvissä asioissa pyydämme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä sähköpostilla, tai verkkokauppamme yhteydenotto-lomakkeella. Mannerlaukun myymälä Porissa on normaalisti avoinna ma-pe 10-17.30, la 10-15. Puheluihin vastataan aukioloaikojemme puitteissa. Mikäli emme osaa tai ehdi auttaa puhelimitse, otamme sinuun yhteyttä myöhemmin.
Kaikki paketit (myös 'pikkupaketti / iso kirje') lähetetään luotettavina seurattavina Posti-lähetyksinä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut ja arvonlisäveron.
Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.
NOUTO MYYMÄLÄSTÄ: Ilmainen (myymälä Porissa, Teljäntori)
PIKKUPAKETIT: 5,90€ (kirjejakeluna kotiin, tuotteet jotka mahtuvat 3cm paksuiseen pakettiin) ILMAINEN jos yli 100€ (4.-5.12)
POSTIN AUTOMAATTI*/NOUTOPAKETIT: 6,90€ (paketit 5kg asti), 7,90€ (paketit yli 5kg) ILMAINEN jos yli 100€ (4.-5.12)
POSTIN KOTIINKULJETUS: 15,90€ (ilmainen yli 250€ tilauksiin, suosittelemme useammalle matkalaukulle jotta eivät mene useaan noutopisteeseen)
*Pakettiautomaattiin mahtuu (automaatista riippuen ja mikäli vapaana) maksimissaan yleensä paketit 60cm saakka, ja isot yli 60cm paketit noudetaan usein Postin palvelupisteestä, joita ovat nykyään myös monet esim. ruokakaupatkin. Huomaathan että kassasivumme postipisteen valintatoiminto ei erikseen tunnista tuotteen tai tuotteiden lopullisen paketin mittoja ja erittele automaattipisteitä sen mukaan, joten lopullinen noutopiste voi vaihtua isosta koosta johtuen, kuten myös sen mukaan jos automaatti on täynnä.
KAMPANJA 4.-15.12: Ilmainen toimitus kaikkiin yli 100€ tilauksiin!
Pyrimme mahdollisimman nopeaan tuotteiden toimitukseen. Normaalisti 1-2 arkipäivässä.
Toimitusajat Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 päivää meiltä asiakkaalle (riippuu Postin nopeudesta ja jakopäivistä, ja esim.viikonlopun / pyhien vaikutuksesta sekä onko kirjepostina jaettava pikkupaketti eli iso kirje, vai normaali noutopostipaketti joka on nopein).
Keskimäärin arkena postipaketti-tuotteet tulevat muutamassa arkipäivässä. Viikonloppu/pyhät voi lisätä pari päivää erityisesti kun tilauksia on todella paljon, mistä johtuen viikonlopun paketit eivät kaikki välttämättä lähde esim. vielä heti maanantaina. Postipaketit: Jos ehdimme saada vielä saman päivän klo 17.00 Postin rekkanoutoon paketin tehdyksi, niin se voi olla perillä jo seuraavana päivänä. Tilaus- ja pakettijonon mukaan.
Poikkeukset toimitusajoissa on kerrottu, jos pakettien lähetyksessä on vaikka messuista johtuva tauko, tai esim. ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Samat tuotteet on myynnissä sekä myymälässämme Porissa että verkkokaupassamme. Mikäli ainoa tuote on samanaikaisesti myyty myymälästä, ilmoitamme asiakkaalle.
Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan mahdollisista poikkeavista toimitusajoista.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Yleisen postilain mukaisesti vastuu pakettien toimituksesta siirtyy Postille sen jälkeen kun paketti siirtyy heidän toimitettavakseen. Tämän vuoksi esim. postipaketin virheellisen jaon tai katoamisen kyselyt kannattaa tehdä suoraan Postille, Postin asiakaspalveluun. Tähän tarvitaan vain paketin alkuperäinen JJFI-alkuinen tunnus. Näin saatte asiaan selvyyden nopeiten, sillä emme näe itsekään sen enempää paketin jakotilannetta kuin mitä paketin seurantasivu näyttää.
Ota yhteyttä, Porin tiimimme vastaa nopeasti
Mannerlaukku on suomalainen yritys, joten myös oikea henkilökuntamme vastaa Porin toimipisteestä teille niin puhelimitse myymälän aukioloaikoina, kuin myös messengerissä, sähköpostissa ja verkkokaupan yhteyndenottolomakkeen kautta. Ota huoletta yhteyttä esim. erityisen kiireellisissä toimituksissa, tai ongelmissa!
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on hyvä ilmoittaa meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla).
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset, KUITENKIN VÄHENNETTYNÄ verkkokauppamme palautuskustannus 3,90€ (poikkeuksena lisäkustannukset siitä, mikäli olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lisätiedot palautusehtoihin:
Voit palauttaa käyttämättömät tuotteet 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos tuote ei ole myyntikuntoinen, mutta tuote halutaan palauttaa, voidaan lisäksi periä tuotteen arvon alentumisesta aiheutuvat kulut; nämä arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Huom.! Kasvomaskeja ei voi palauttaa (hygieniatuote).
Voit palauttaa tuotteet veloituksetta meille Mannerlaukun myymälään. Tuo mukanasi tilausvahvistus tulostettuna tai valmistaudu näyttämään se älypuhelimellasi.
Postin asiakaspalautus maksaa 3,90 €. Pidätämme maksun palautettavasta summasta. Huomaathan että jos olet valinnut maksutavaksi Klarna-laskun, palautusmaksu jää laskulla maksettavaksi. Maskituotteita ei voi palauttaa (hygieniatuote).
Palautus sopimusnumerolla:
Erillistä palautustarraa ei ole. Pakkaa tuote huolellisesti, ja vie se lähimpään Postin palvelupisteeseen. Liitä pakettiin nimesi ja yhteystietosi. Anna kassalla Mannerlaukun sopimusnumero 658244. Muista pyytää Postilta kuitti asiakaspalautuksesta siltä varalta, että paketti katoaa tai rikkoutuu kuljetuksen aikana. Säilytä palautuskuitti aina siihen asti, että olet saanut hyvityksen.
Palautus HELPOSTI-koodilla:
Voit halutessasi käyttää HELPOSTI-koodia -> posti.fi/palautapaketti (syötät alkuperäisen lähetystunnuksen JJFI-alkuinen koodi. Saamasi HELPOSTI-koodi merkitään yksinkertaisesti vaikka tussilla paketin päälle) Paketin voi jättää HELPOSTI-koodilla merkittynä mihin tahansa postin automaattiin tai postiin. Liitä paketin sisälle nimesi ja yhteystietosi.
Paketin sisälle voi tulostaa palautuslomakkeen asiakkaan saamasta Lähetysvahvistus-sähköpostista (palautuslomake ei ole palautuksen ehto, jos tulostamiseen ei ole esimerkiksi mahdollisuutta, mutta selkeyttää palautuksen sujuvuutta meidän päässä, sillä nimi ja yhteystiedot tulee kuitenkin paketin sisällä olla).
Hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Palautamme myös toimituksesta aiheutuneet toimituskulut, pidättäen kuitenkin palautusmaksun 3,90 €. Myymälään palauttamisesta emme peri palautusmaksua. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Palautettua tuotetta ei hyvitetä käteisenä myymälöissä.
Saat ohjeet palautukseen myös postipaketin mukana.
Palautathan tuotteen ajoissa, eli 14 päivän sisällä. Jos et jostain äkillisestä syystä pysty palauttamaan tuotetta 14 päivän sisällä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen kuin palautusaika umpeutuu. Mikäli meille ei ole ajoissa erikseen ilmoitettu palautuksesta joka tulee myöhästymään, me veloitamme tällaisista myöhässä mutta kuitenkin 15-30 päivän sisällä tehdyistä palautuksista 8,00€.
Mikäli olet palauttamassa tuotetta myymäläämme myöhässä ilman eri ilmoitusta, tuotetta ei oteta enää vastaan eikä rahoja palauteta.
Palautus ei ole mahdollista yli 30 päivän jälkeen. Mikäli siis palautat kuitenkin tuotteen postitse yli 2 viikkoa myöhässä, eli yli 30 päivää tuotteen vastaanottamisesta, emme enää palauta rahoja. Mikäli asiakas haluaa tuotteen tällöin meiltä takaisin, pitää asiakkaan itse maksaa kaikki 'turhaan' palautukseen liittyvät todelliset postikulut jotka meille aiheutuvat, kuitenkin vähintään 17€ (kahteen suuntaan), lähetämme maksutiedot erikseen. Muutoin ehtojen vastaisesti palautettu tuote jää meille. Säilytysaikamme kyseisessä tapauksessa asiakkaan puolesta on 30 päivää, jonka jälkeen tuotteen kohtalosta päättäminen siirtyy meille, eli jos noudosta tai lähettämisestä ei ole sovittu ja tuotetta ei toisin sanoen haluta takaisin.
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta ja/tai pakettia ei koskaan ole Postista tai automaatista edes noudettu, perimme 12 € posti- ja käsittelykuluja (kuluttajansuojalaki 6:14).
Ongelmatilanne: Virheelliset yhteystiedot tai toimitusosoite. Asiakas vastaa antamiensa tilaus- ja toimitustietojen oikeellisuudesta. Virheellisestä toimitusosoitteesta tai vääristä yhteystiedoista syntyvät ylimääräiset kustannukset (kuten noutamaton meille palautuva lähetys, uusi toimitus oikeaan osoitteeseen tms.) - näistä vastaa asiakas. Väärä toimitusosoite: Mikäli paketti on jo ehditty meiltä lähettää eteenpäin, emme valitettavasti voi jälkikäteen muuttaa ilmoittamaasi osoitetta. Posti yleensä palauttaa paketin takaisin meille, jos osoite-/yhteystiedot ovat olleet virheellisiä. Tässä voi kestää jonkin aikaa.
Huomioithan, että jos et pysty hakemaan pakettia annetun osoitteen mukaisesti, ilmoita siitä meille verkkokaupan asiakaspalveluun välittömästi, niin emme veloita noutamattoman paketin maksua (12€), vaan ainoastaan peruspalautusmaksun (3,90€).
Yksi mahdollinen syy virheellisiin osoitetietoihin: Verkkokauppamme/Postin järjestelmä ei tee tilauslomakkeelle vääriä toimitus- ja yhteystietoja asiakkaan puolesta, mutta automaattitäyttö saattaa täyttää rivejä: esim. jos olet Klarnan asiakkaana tehnyt aiemmin ostoksia muualla, tai sitten internetselain kuten Chrome voi täyttää rivejä automaattisesti. Asiakas kuitenkin vastaa osoitetietojen oikeellisuudesta, joten ne kannattaa aina tarkastaa hyvin ennen tilauksen viimeistelyä.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.